ponton do gry w karty

ponton do gry w karty

Więcej informacji na temat Pontoon (gra karciana)

  • Wiki
    • Encyklopedia
      • Historia
      • Obiekt
      • Reguły
        • OBBO i BB + 1
      • Podstawowa strategia dla Pontoon
      • Dom Edge
      • Wariacje
        • Ponton Federalny
        • Jupiters 21
        • Departament Skarbu 21
      • Zobacz też
      • Referencje
      • Linki zewnętrzne
    • powiązane tematy
  • Kartkówka
    • Kartkówka
  • Mapa
    • Mapy

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii

Ponton jest nielicencjonowanym wariantem amerykańskiej gry Spanish 21, która jest rozgrywana w kasynach australijskich i malezyjskich [1], w Treasury Casino, Brisbane, znana jest jako Treasury 21. W Kasynie Jupiters, Gold Coast, jest znana jako Jowiters 21, w The Reef Casino, Cairns, znany jest jako Paradise Pontoon, a na Tasmanii znany jest jako Ponton Federalny. [2]

Nie należy go mylić z odmianą blackjacka o nazwie Pontoon, którą można znaleźć w Wielkiej Brytanii i Brytyjskiej Wspólnocie Narodów, i którą można grać na zwykłych pokładach 52-kartowych. Ponton okazał się znacznie bardziej popularny w Australii niż hiszpański 21 w Stanach Zjednoczonych.

Pontoon jest wersją brytyjską lub krajową, Blackjack w wersji amerykańskiej lub kasynowej Vingt-et-un (Francuski na dwadzieścia jeden), francuska gra hazardowa popularna na dworze Ludwika XV i później, bardzo uprzywilejowana przez Napoleona, zwłaszcza w St. Helena. [3] W XX wieku stała się najpopularniejszą grą sił zbrojnych anglojęzycznych narodów. [3] Ponton, w przeciwieństwie do kasynowego blackjacka, nie ma oficjalnych zasad i różni się znacznie w zależności od szkoły.

Pontoon to gra arytmetyczna rozgrywana na stole o tym samym układzie co blackjack. W każdej transakcji celem gracza jest otrzymywanie kart o wartości większej niż wartość nominalna bankiera, ale nie przekraczającej 21, w przeciwnym razie jest on "przegrany" i przegrywa. 21 składający się z asa i karty o wartości 10 to ponton, który płaci dodatkowo, chociaż ponton bankiera jest nie do pobicia, ponieważ zawsze wygrywa w przypadku równości. Podobnie jak hiszpański 21, rozgrywany jest z maszyny do ciągłego tasowania (CSM) z buta lub czteropokładowej. Gry obuwnicze używają sześciu lub ośmiu hiszpańskich talii, które są zwykłymi talią 52 kart, minus dziesięciokartowe karty. Karty od drugiej do dziewiątej liczą odpowiednio od 2 do 9, sądy po 10, asy 1 lub 11, ponieważ ich właściciele mogą swobodnie zadeklarować.

Ponton ma podobne zasady do hiszpańskiego 21, z kilkoma godnymi uwagi różnicami, wymienionymi poniżej.

  1. Podobnie jak w australijskim, azjatyckim i europejskim blackjacku, krupier nie ma karty otworowej (NHC). Oznacza to, że gracze nie wiedzą, czy diler ma kartę naturalną (a blackjack, as i karta twarzy) do końca rundy, gdy krupier dobiera swoją drugą kartę. W związku z tym możliwe jest losowanie do "21" i wygrana z krupierem naturalnym, który jest niezwykle korzystny dla gracza i nie jest możliwy w 21 ani w blackjacku.
  2. Ponieważ rozdający nie ma karty do rozdania, możliwe jest podwojenie i / lub podzielenie i przegrywanie wielu zakładów z krupierem. Wszystkie kasyna, z wyjątkiem SkyCity Adelaide [4], oferują albo BB + 1, albo OBBO, aby to zrekompensować.
  3. As w rozdaniu wstępnym jest zawsze liczony jako 1, a nie 1 lub 11. Na przykład, jeśli podwajasz się na miękkim 18 (asie plus jedna lub więcej kart w sumie 7), w zasadzie podwajasz się na 8. Ta zasada sprawia, że ​​podwojenie na miękkich dłoniach jest wysoce niewskazane.
  4. Nie możesz rysować na split asach (NDSA), co oznacza, że ​​jeśli podzielisz asy, otrzymasz jedną kartę tylko za każdego asa.
  5. W porównaniu z hiszpańskim 21, który pozwala na podzielenie na cztery ręce (SPL3), istnieją ograniczenia dotyczące ilości rozdań, na które możesz się podzielić. Kasyna w Queensland i Nowej Południowej Walii nie zezwalają na resplitting (SPL1). W większości klubów nie można odliczać asów (SPA1), poza Burswood Casino, Perth i Casino de Genting, Malezja, "gdzie można wyróżnić raz (SPL2).
  6. Możesz oddać tylko kartę AS lub krupiera (a.k.a). [2] Jeśli krupier zakończy grę z naturalną, nadal przegrywasz cały zakład; ponadto straciłeś możliwość losowania do "21" i wygrywasz bezwarunkowo. Dlatego poddanie się jest mniej wartościową grą w Pontonie niż w języku hiszpańskim 21.
  7. W Skycity Adelaide i Casino de Genting w Malezji można podwajać tylko dwie karty. W innym miejscu możesz podwoić liczbę kart, które nazywa się podwojeniem "nie ostatniej szansy" (NLC).
  8. Krupier zawsze trafia na miękkie 17, w skrócie H17.
  9. Pontoon ma te same super premiowe wypłaty w Hiszpanii 21, z wyjątkiem Casino de Genting w Malezji, który ma super premiową wypłatę w wysokości 1 000 RM na zakłady od RM10 do RM99 i RM5,000 na zakłady o wartości RM100 lub wyższej.

Pomimo niekorzystnej dla graczy zasady 2-9, krawędź domu dla Pontoon jest niższa niż dla Hiszpanów 21, ponieważ zasada 1 jest tak bardzo korzystna dla gracza. Różnice w regułach oznaczają, że istnieje kilka istotnych różnic w strategii między hiszpańskim 21 a Pontoonem.

  • BB + 1 (Busted Bets plus 1): Po usunięciu ze stołu wszystkich zaklasyfikowanych zakładów, wszystkich wygranych i oryginalnych zakładów z rąk w sumie "21" oraz wszystkich oryginalnych zakładów z rąk przegranych, gracz traci tylko jeden zakład, nawet jeśli ma wiele rozdań w jednym pudełku.
  • OBBO (Original Bets and Busted Only): Po usunięciu ze stołu wszystkich zaklasyfikowanych zakładów, wszystkich wygranych i oryginalnych zakładów z rąk o wartości "21" oraz wszystkich oryginalnych zakładów z rąk przegranych, gracz traci tylko jeden zakład z pozostałych rozdanych rozdań. Jeśli nie rozdzielił, traci tylko jeden zakład.

Podsumowując, BB + 1 oznacza stratę jednego zakładu na jedno pole, a OBBO oznacza utratę jednego zakładu na rozdanie, biorąc pod uwagę, że zakłady z odpadami, wygrane i pierwotne zakłady z przegranych i zwycięskich rozdań zostały usunięte z tabeli. BB + 1 jest bardziej powszechną z dwóch zasad; jedynymi kasynami, które mają OBBO są Burswood Casino w Perth oraz Casino de Genting w Malezji.

Ponieważ Pontoon ma element wyboru gracza, gracze mogą zmniejszyć przewagę kasyna do mniej niż 0,5% (z wyjątkiem Adelaide, z przewagą domu 0,62%), grając optymalnie. Kompletny zestaw optymalnych dramatów znany jest jako podstawowa strategia, i jest wysoce zależny od zasad. Generowana komputerowo podstawowa strategia Pontoon i poniższe tabele skrajne są odtworzone z Przewodnik Pro do hiszpańskiego 21 i australijskiego pontonu, za zgodą autora, Katariny Walker. Strategia pontonu jest o wiele trudniejsza niż w Blackjack, jednak kasyna nie sprzeciwiają się tym, że ludzie używają tabel strategicznych przy stole.

Strategia pontonu jest bardzo podobna do hiszpańskiej strategii 21, jednak istnieją pewne zasadnicze różnice, głównie ze względu na zasadę "bez dziury" i ograniczenia podwajania miękkiego.

-Liczba graczy: trzy lub więcej

-Czas gry: zgodnie z potrzebami.

-Karty: standardowy pakiet, bez jokerów.

-Ranking: karty sądowe liczą 10 punktów, asy liczą 1 lub 11 w opcji posiadacza, karty pipsowe mają wartość nominalną. Karty dziesięcioosobowe i dworskie są ogólnie znane jako "dziesiąte"

-Deal: jeden gracz działa jako bankier, reszta jako gracz. Uzgodniono maksymalną stawkę. Karty są tasowane na początku gry, ale potem tylko na pontonie, gdy bank zmienia ręce. Bankier zawsze radzi sobie.

Ta prosta, ale subtelna gra hazardowa, tradycyjna ulubienica Sił Zbrojnych, znana jest również pod nazwą Dwudziestu jeden i, z niewielkimi modyfikacjami, jako Blackjack w kasynach (gdzie gracz powinien zapoznać się z regulaminem domu przed wyruszeniem na grę). Podczas gdy stawki są ważne dla Pontoon, gra nie musi oczywiście być rozgrywana dla pieniędzy.

Aby trzymać dwie lub więcej kart, które razem sumują się do 21 (najlepiej asa i dziesiąta, to jest znane jako ponton lub naturalne), ale powyżej 15 i jak najbliżej 21, jak to możliwe. Każda ręka, która przekracza 21, jest "przegrana" i przegrywa.

Odbywa się to w kilku etapach.

-Bankier rozdaje każdemu graczowi jedną kartę, w tym sanie. Gracze sprawdzają swoje karty i obstawiają je. (Zobacz Etap 1).

-Bankier rozdaje drugą kartę. (Patrz etap 2).

-Bankier zwraca się do graczy po kolei, którzy albo kończą swoje ręce, albo są odpadani. (Patrz etap 3).

-Kiedy wszyscy gracze zostaną zakwaterowani, ręka bankiera zostanie odwrócona. Bankier ma swobodę dodawania kart odkrytych, zatrzymując się, gdy jest zadowolony lub jest odpadł.

-Długi są uregulowane. Bankier płaci wszystkim graczom, których ręce biją dłoń bankiera, dopasowując stawki kupujących i zbiera stawki przegranych graczy.

Gracze oglądają swoje karty, a następnie kładą je zakryte na stole, wskazując ich zakłady, umieszczając obok siebie liczniki.

Kiedy wszyscy gracze obstawiają, bankier rozdaje drugą kartę zakryty do końca.

Teraz bankier zwraca się kolejno do każdego gracza, zaczynając od Najstarszego. Gracz ma trzy opcje i możliwą czwartą w następujący sposób.

-Kij. Gracz, który ma 16 lub więcej kart, nie ma już kart. Jeśli ręka jest pontonem, As jest odwrócony, aby to zaznaczyć.

-Skręcać. Gracz wybiera trzecią kartę. Banker licytuje to z wierzchu paczki. Jeśli karty, wraz z dwiema ukrytymi kartami, łącznie przekraczają 21, gracz zostanie odrzucony. Gracz ogłasza to; bankier bierze karty gracza i umieszcza je na dole paczki, a następnie przydziela stawkę kupującego. Jeśli nie zostanie zepchnięty, gracz może wybrać kolejne karty w ten sam sposób, dopóki nie będzie zadowolony ("kij") lub popiersie.

-Kupować. Gracz decyduje się na otrzymanie zakrytej karty. Za ten przywilej gracz musi ponownie obstawić, ale nie więcej niż oryginalną stawkę. Kolejna karta lub karty mogą być później kupione, lub gracz może zdecydować się na skręcenie. Zakład może zostać obniżony, ale nigdy nie zwiększony, a gracz, który zdecyduje się przekręcić, nie może później kupić.

Jeśli gracz ma cztery karty i wybiera jedną piątą, aby wykonać sztuczkę z pięcioma kartami, karta zostaje odkryta, czy kupujący kupi, czy skręci. Jeśli jednak wszystkie cztery karty są równe 11 lub mniej, nie można kupić piątej karty, ponieważ bonusowa ręka jest pewna.

-Rozdzielać. Gracz, który otrzyma swoje pierwsze dwie karty o tej samej wartości, może je rozdzielić - aby utworzyć dwie karty, po jednej z każdą kartą. Stawka równoważna stawce postawionej na pierwszej karcie to miejsce na drugiej, a bankier zadaje kolejną kartę każdemu rozdaniu. Jeśli pojawi się kolejny mecz, gracz może się podzielić ponownie. Każde rozdanie jest rozgrywane jak powyżej.

Najwyższym układem w niektórych szkołach jest ponton królewski (trzy siódemki), który jest nie do pokonania i wygrywa potrójne stawki. Jednak ręka liczy się jako 21, jeśli jest trzymana przez bankiera.

Pontoon zarabia na podwójnych stawkach i prawo do bycia bankierem. Jeśli ponton jest bankierem, wszyscy gracze płacą podwójnie.

Kolejne najwyższe rozdanie to pięć kart - pięć kart, które razem sumują się do mniej niż 22. To także przyciąga podwójne stawki.

Bankier zawsze wygrywa równe ręce; tak więc ponton banku bije każdy ponton przez gracza. Bankier zwykle ogłasza płatność w ten sposób: jeśli jego suma wynosi 18, ogłasza "Pay 1s"; to znaczy, że wygrywa każdy gracz, który ma układ 19 lub więcej rąk, lub dodatkową rękę. Bankier bierze stawkę przegranych i płaci ekwiwalentom stawki do tych zakładów przez zwycięzców plus ewentualne premie.

Bankier wygrywa na równych zasadach iw związku z tym ma dużą przewagę, do tego stopnia, że ​​czasami kończy się zaliczeniem w rundzie, mimo że przegrywa. Co więcej, bankier często będzie w stanie zaryzykować sprytne przypuszczenie na sumy niektórych graczy z kart, które wykręcili. Więc najprostszą radą dla gracza Ponton jest - zdobądź bank, jeśli możesz.

Jako gracz ma jednak jedną lub dwie korzyści. Co najważniejsze, możesz skalować swoje zakłady i potrzebujesz tylko zwiększyć pierwotną stawkę, gdy perspektywy wyglądają dobrze.

Jako ogólny przewodnik kupuj, gdy twoje dwie karty są w sumie równe 11 lub mniej, ale skręć, gdy suma wynosi 12 lub więcej (w paczce jest 16 dziesiątych i mają zwyczaj zbliżania się, gdy ich nie chcesz). Rozsądnie jest trzymać się 16, ale jeśli trzymasz cztery karty, warto zapłacić piątą kartą.

Spostrzegawczy gracz o dobrej pamięci ma zdecydowaną przewagę. Ponieważ paczka jest tasowana tylko na pontonie (lub zmianie banku), czasami można przepowiedzieć następną kartę lub przynajmniej obliczyć przybliżone szanse otrzymania niskiej karty lub dziesiątej na przykład.

Przewodnik po pontonie

CEL PONTONU: Celem jest zbieranie kart o wartości nominalnej większej niż wartość bankiera, ale nie przekraczającej 21.

LICZBA GRACZY: 5-8 graczy

LICZBA KART: 52 talie kart

RANK OF CARDS: A (wartość 11 lub 1 punkt), K, Q, J (karty sądowe są warte 10 punktów), 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2

TRANSAKCJA: Gracze wyznaczają kogoś jako bankiera. Ponieważ bankier ma przewagę, może być wybrany losowo (ktokolwiek przecina najwyższą kartę). Bankier rozdaje każdemu graczowi pojedynczą kartę zakrytą, zaczynając od lewej. Bankier jest jedynym graczem, któremu nie wolno patrzeć na swoją kartę.

Stwórz rękę tak blisko 21, aby nie przekroczyć 21 punktów. Podczas każdego rozdania gracze obstawiają zakłady na lepszą rękę niż bankier. Poniżej znajdują się wskazówki, które najlepiej pasują do biustu.

  1. Pontoon, В najlepsza ręka, osiąga 21 z dwoma kartami i kartą twarzy lub 10.
  2. Dalej jest Five Card Trick, В który osiąga 21 lub mniej z pięcioma kartami
  3. Po następnej najwyższej ręce jest 3 lub 4 karty, które łącznie 21
  4. Liczą się ręce, które mają mniej niż 20 z pięcioma kartami, a najwyższa ręka z rankingu to najbliższa 21.
  5. Ręce, które przekraczają 21 są popiersie, ta ręka jest bezwartościowa

Po rozdaniu pierwszej karty, rozpoczynając od gracza po lewej od rozdającego, gracze umieszczają swoje początkowe zakłady. Przed rozpoczęciem gry należy ustalić minimalny i maksymalny zakład. Po tym rozdający rozdaje drugą kartę. Wszyscy gracze, w tym bankier, patrzą na swoje karty. Jeśli bankier ma ponton, natychmiast go ujawni i zbierze dwukrotność stawki postawionej przez każdego gracza.

Jeśli bank nie ma pontonu, zaczynając od gracza po lewej stronie rozdającego, gracze mogą próbować ulepszyć swoje karty, zbierając karty od dealera. Każda tura oferuje następujące możliwości:

Ogłoś ponton, В jeśli posiadasz kartę asa i dziesięciopunktową, zadeklaruj swój ponton, umieszczając swoją dziesięciopunktową kartę zakrytą i asa odkrytą na wierzchu.

Podziel karty, В jeśli masz dwie karty o równej randze, możesz je podzielić. Robiąc to, odłóż każdą kartę na dwie ręce, odłóż ją odkrytą i postaw zakład równy początkowemu zakładowi. Bankier rozdaje dwie karty zakryte każdemu rozdaniu. Te ręce rozgrywane są pojedynczo z oddzielnymi kartami i stawkami. Jeśli którakolwiek z nowych kart jest równa dwóm pierwszym, możesz podzielić ponownie i teoretycznie masz taką możliwość, dopóki nie masz czterech rąk. Dziesięć kart punktowych można podzielić tylko wtedy, gdy są one faktycznie takie same, na przykład dwie dziesiątki lub dwie królowe. Króla i waleta nie można podzielić.

Jeśli twoja ręka jest mniejsza niż 21, możesz kupić kartę mówiąc: "kupię jedną." Jeśli zdecydujesz się kupić kartę, musisz zwiększyć stawkę o kwotę równą, ale nie większą niż dwukrotność początkowego zakładu. Na przykład, zakład początkowy wynosi 100 $, możesz obstawić od 100 do 200 $, a maksymalnie 300 $. Bankier zadaje kolejną kartę zakrytą. Jeśli suma twoich rozdań jest mniejsza niż 21, możesz kupić czwartą kartę, w tym zakładzie możesz postawić kwotę równą początkowemu zakładowi i nie większą niż kwota, za którą została kupiona trzecia karta. Na przykład w rozdaniu, w którym początkowy zakład wynosił 100 $, a trzecia karta została kupiona za 175 USD, czwarta karta może zostać kupiona za kwotę od 100 do 175 USD. W razie potrzeby można również kupić piątą kartę, stosując te same zasady.

Jeśli twoja ręka jest mniejsza niż 21, możesz chcieć twistВ mówiąc: "Obróć mnie o jeden". Kwota, na którą postawiłeś, nie ma wpływu. Bankier rozdaje jedną kartę odkrytą do ręki. Jeśli twoja suma jest nadal poniżej 21, możesz poprosić o skręcenie czwartej (lub nawet piątej) karty.

Jeśli suma Twojej ręki wynosi co najmniej 15, powiedz: "kij."Zdecydowałeś się trzymać swoich kart i twój zakład pozostaje niezmieniony. Gra przenosi się do następnego rozdania.

W trakcie gry, jeśli twoja ręka przekroczy 21, albo kupujesz, albo skręcasz, poszedłeś bust.В Rzuć swoją rękę, odkrytą. Bankier zbiera twoją stawkę, a twoje karty trafią na dno talii bankiera.

Możesz zacząć swoją turę, kupując karty, a następnie przekręcając. Po przekręceniu nie wolno ci już kupować kart, mogą być tylko skręcone.

Jeśli podzielisz, grasz jedną ręką, a drugą. Po wybraniu opcji stick lub hand busts zaczynasz grać dalej.

Po tym, jak wszyscy gracze mają swoją kolej, bankier odwraca dwie odkryte karty. Karty gracza powinny być zakryte, chyba że mają ponton, skręcony, podzielony lub zerwany. Bankier może wybrać więcej kart, odkrytych, do dwóch pierwszych kart. Gdy bankier jest zadowolony z ręki, może wybrać stayВ i grać z kartami, które mają. Istnieją trzy możliwe wyniki:

Banker bustsВ jeśli skończy się rozdaniem 21. Jeśli tak się stanie, muszą wypłacić kwotę równą ich stawce każdemu z graczy i podwoić ją, jeśli

The bankier pozostaje na poziomie 21 lub mniej z czterema lub mniej kartami zbierze stawki od graczy o niższych wartościach rąk i wypłaca graczom o większej wartości ręce równą stawkę. Gracze z pontonami lub pięcioma sztuczkami kart są wypłacani podwójnie. Na przykład krupier, który ma 17 lat, powie "płacąc 18". Bankier wypłaca następnie wszystkim graczom 18-21, z graczami z pontonem i pięcioma sztuczkami z karty, którzy zarabiają podwójnie. Jeśli bankier ma 21 lat, wypłaca się tylko graczom, którzy mają ponton lub pięć kart.

Jeśli bankier robi pięciokartową sztuczkę wypłacają podwójne kwoty tylko graczom z pontonem. Wszyscy pozostali gracze, w tym ci, którzy mogą mieć sztuczkę z pięcioma kartami, płacą podwójnie swoją stawkę do rozdającego.

Jeśli żaden gracz nie wykona pontonu, po zakończeniu rozdania wszystkie karty są zbierane przez bankiera i umieszczane na dole talii bez żadnego tasowania. Jeśli jednak jest ponton, karty są tasowane i odcinane przed następną transakcją. Gracz, który tworzy ponton, który nie jest krupierem, ani nie dzieli jego talii jako następnego bankiera. Jeśli jest wielu graczy, którzy spełniają to kryterium, następnym bankierem będzie gracz po lewej stronie pierwotnego bankiera.

Bankier może sprzedać bank innemu graczowi w dowolnym momencie gry po wspólnie uzgodnionej cenie.

Dwie proste odmiany wymagają tylko asów rozlanych i żadnych innych par. Jak również wariacja, która pozwala graczom trzymać się co najmniej 16, w przeciwieństwie do standardowego 15.

Pontoon to brytyjska wersja blackjacka, amerykańskiej interpretacji francuskiego vingt-et-un (dwadzieścia jeden) i jest ściśle powiązana z innymi wersjami klasycznego blackjacka, takiego jak hiszpański 21.

Strzelaj pontonem jest alternatywną wersją pontonu, która zawiera mechanizm bukmacherski stosowany w strzelaniu oraz normalną formę obstawiania. Na początku gry bankier tworzy "kici", "a bet" o kwotę pieniędzy między minimalną a maksymalną kwotą zakładu. Po dokonaniu wstępnych zakładów graczy, począwszy od lewej strony rozdającego, gracze mogą zrobić zakład strzelankowy. Ten zakład jest oddzielny dla normalnego zakładu i jest umieszczany pomiędzy graczem a kotem.

Gracze nie są zmuszani do strzelania. Jednakże, jeśli zdecydujesz się na strzelanie, może to być dowolna wybrana wartość, pod warunkiem, że suma wszystkich zakładów na strzelanie jest mniejsza niż kici. Tak więc, jeśli pierwszy gracz stawia zakład strzelankowy na całkowitą wartość kotka, żaden inny gracz nie może złożyć zakładu strzeleckiego.

Po wykonaniu wszystkich zakładów strzeleckich bankier rozdaje drugą kartę. W przypadku, gdy bankier ma ponton, wszystkie zakłady na strzelanie trafiają do puli, a gracze płacą podwójną stawkę. Obowiązują normalne zasady, jednak istnieją dodatkowe możliwości zakładów:

Jeśli chcesz kupić lub przekręcić na czwarta karta, В przed otrzymaniem karty, możesz zrobić kolejny zakład strzelecki, o ile nie spowoduje to, że suma zakładów strzeleckich przekroczy zakład. Możesz postawić ten zakład, nawet jeśli nie postawiłeś początkowego zakładu na strzelankę. Dotyczy to tylko czwartej karty.

Po dzielenie, В początkowy zakład strzelankowy liczy się tylko dla pierwszego rozdania. Kolejny zakład strzelecki może zostać postawiony na drugie rozdanie. Ten zakład strzelankowy podlega tym samym zasadom, o których mowa powyżej.

Jeśli ręka gracza ulegnie zniszczeniu, jego zakład strzelankowy zostanie dodany do kotka. To pozwala innym graczom robić więcej zakładów na strzelanie.

Zakłady na strzelanie i zakłady na ponton są obsługiwane w tym samym czasie. Gracze, których ręce przekroczyły limity, otrzymają kwotę równą ich zakładom na strzelanie z kotka. Gracze, których ręce są równe lub gorsze od bankiera, mają dodane przez krupiera zakłady na strzelanie.

Przed zawarciem nowej umowy bankier ma okazję dodać więcej pieniędzy do kotka. Jeśli kociak jest suchy, krupier musi albo postawić nowego kotka, albo sprzedać go najwyższemu licytantowi. Kiedy pozycja bankiera zmienia właściciela, stary bankier odchodzi z zawartością kotka, a nowy sprzedawca stawia nowy.

Zasady gry w karty gry Pontoon & Strategia (Aussie Blackjack)

Jeśli kiedykolwiek odwiedzałeś kasyno w Wielkiej Brytanii lub Australii, prawdopodobnie dobrze znasz grę w karty w Pontoon. Australijska wersja gry Blackjack jest podobna do North American Spanish 21 i oferuje naprawdę dobre kursy dla graczy. Brytyjska wersja Pontoon jest bliższa standardowi 21. Jeśli chcesz poznać zasady obu gier karcianych Pontoon i odkryć optymalną strategię Pontoon, czytaj dalej!

  • Istnieją dwie nieznacznie różne odmiany: ponton australijski i ponton brytyjski
  • W Australian Pontoon wszystkie dziesiątki są usuwane z pokładu
  • W Pontonie Zjednoczonym używany jest pełny talię 52 kart
  • Zamiast "hit" mówisz "twist", a zamiast "stay" mówisz "stick"
  • W Australian Pontoon żadna z kart dealerskich nie jest narażona na zmianę kursów

Pierwszą różnicą, o której warto pamiętać, są dwie różne gry karciane, które nazywane są Pontoon i oba mają nieco inne zasady.

Australijski Ponton (gra się również w kasynach w Malezji i Singapurze) jest mniej więcej taki sam jak wariant 21 hiszpańskiego Blackjacka, który znajdziesz w kasynach Ameryki Północnej. Brytyjski Ponton, z drugiej strony trochę bardziej zbliża się do tradycyjnych zasad Blackjacka.

Kiedy grasz w Pontoon w kasynie na żywo w południowo-wschodniej Azji lub Australii, dziesiątki są usuwane z talii, tak jak są w hiszpańskim 21. Grając w grę karcianą Pontoon online, wersja brytyjska jest standardem i pełna. stosuje się talie kart. Zwykle w bucie używa się łącznie 8 pokładów.

ZA Ponton (Układ dwóch kart w sumie 21, znany również jako Natural lub Blackjack w innych wariantach Blackjacka) jest najsilniejszym możliwym rozdaniem. Ale nadal jest pokonany przez Ponton dealera.

Następna najsilniejsza ręka to sztuczka z pięcioma kartami, czyli w zasadzie wszystkie pięciokartowe rozdania, które nie zostały odrzucone (przeszło 21). Jeśli otrzymasz pięciokartową sztuczkę w sumie 21, a rozdający ma 5-kartową kombinację, 20 krupier wciąż wygrywa rozdanie, ponieważ krupier wygrywa wszystkie remisy, a wszystkie sztuczki z pięcioma kartami mają tę samą wartość.

Jeśli twoja ręka ma trzy lub cztery karty i sumy 21, nadal masz silną rękę, ale nie jest ona tak silna jak sztuczka z pięcioma kartami lub Ponton. Ci ostatni płacą 2-1, podczas gdy trzy lub cztery karty 21 płacą tylko 1-1.

Jedną rzeczą, która różni się w grze karcianej Pontoon w porównaniu do Blackjacka, jest to, że ręka gracza jest nieważna, dopóki nie osiągnie w sumie 15 lub więcej punktów. W efekcie oznacza to, że nie możesz po prostu pozostać (lub trzymać się tak jak nazywa się Pontoon) na twardych dłoniach w zakresie od 12 do 14, jak w zwykłym blackjacku.

Oznacza to, że nawet jeśli otrzymasz tylko jedną kartę po podzieleniu Aces, rozdający automatycznie rozdaje ci inną kartę, jeśli twoja karta nie osiąga w sumie 15 lub więcej punktów.

W Australian Pontoon obie karty rozdające są również nieujawnione. Jest to istotna różnica dla graczy, ponieważ odkryta karta rozdającego jest zwykle najlepszym źródłem informacji, na którym można opierać decyzje w grze.

Podobnie jak w hiszpańskim 21, zasady (i strategia) Pontoon w kasynie na żywo zmieniają się szczególnie. Wszystkie dziesiątki są usuwane, więc wszystkie talie używane w grze zawierają tylko 48 kart. Jeśli jesteś zwykłym graczem BlackJack, możesz zobaczyć, jak to radykalnie zmienia szanse i optymalną grę w każdym scenariuszu.

Ale jednym z powodów, dla których australijski ponton jest ulubieńcem strategicznych graczy, jest fakt, że wszystkie zakłady bonusowe i różne regulacje reguł przechylają szanse wygranej w kierunku gracza. Five-card 21s, Super Bonusowe wypłaty i późne zrzeczenia się są świetnymi powodami wyboru Australian Pontoon zamiast zwykłej gry online Blackjack.

Niestety ta gra jest dostępna tylko w południowo-wschodniej Azji i Australii - przynajmniej w jej żywej formie. W Internecie można jednak zauważyć, że wiele kasyn oferuje wersję brytyjską i daje wielką szansę na wypróbowanie jej z dużym bonusem powitalnym.

Jak grać w Pontoon - zasady

Runda pontonu rozpoczyna się od rozdającego (bankiera), który rozdaje po jednej karcie zakrytej każdemu z graczy. Wszyscy gracze mogą patrzeć na swoją kartę oprócz bankiera.

Zaczynając od lewej strony rozdającego, gracze wykonują początkowe zakłady. Druga karta jest teraz rozdawana twarzą w dół dla każdego gracza, a wszyscy gracze, w tym krupier, patrzą na swoje karty.

Jeśli bankier ma ponton (kartę asa plus figurę, o wartości 10 punktów), jest natychmiast odsłonięty, a bankier podwójnie stawia zakład każdemu z graczy.

Jeśli bankier nie ma pontonu, gracze mogą spróbować i ulepszyć swoje karty poprzez losowanie ("skręcanie" lub kupowanie) kart od dealera.

Jeśli masz ponton, gratulacje! Wygrywasz zakład. Ale jeśli twoje karty mają mniej niż 21, masz kilka opcji.

  • Jeśli całkowita wartość twoich kart wynosi 15 lub więcej, możesz powiedzieć "kij". Podobnie jak w przypadku zwykłego blackjacka, zatrzymujesz swoją turę, utrzymujesz zakład bez zmian i przekazujesz kolejnemu graczowi kolejkę. Jeśli twoja ręka jest ostatecznie wyższa od rozdającego (lub przegrywa), wygrywasz.
  • Jeśli całkowita wartość twoich kart jest mniejsza niż 21, możesz również powiedzieć "skręć". Rozdający następnie wyda ci kolejną odkrytą kartę. Jeśli nadal masz mniej niż 21 lat, możesz wykręcić jedną lub dwie karty. Jeśli nadal jesteś poniżej) lub 21 punktów po pięciu kartach, masz ponton z pięcioma kartami.
  • Jeśli całkowita wartość twoich kart jest mniejsza niż 21, możesz także "kupić" więcej kart. Oznacza to, że dodajesz do swojego zakładu (równego lub wyższego niż dwukrotność pierwotnego zakładu) i dostajesz zakrytą kolejną kartę. Jeśli nadal masz mniej niż 21 lat, możesz ponownie kupić kolejną kartę i zrobić to samo z zakładem - dodać dowolną kwotę między pierwotnym zakładem a stawką za poprzedni zakład. Jeśli Twoje dwie karty mają równą rangę, możesz podzielić je na dwie ręce, umieszczając je odkryte na stole i umieszczając kolejny zakład równy początkowemu zakładowi. Jeśli nadal masz mniej niż 21 lat, możesz kupić piątą kartę.

Jeśli zaczynasz od skrętu, musisz się dalej kręcić - nie możesz później kupić kart w ręce i zwiększyć zakładów. Ale jeśli zaczniesz kupując karty, możesz kontynuować kupowanie lub możesz przełączyć się w dowolne miejsce.

Podobnie jak w Blackjacku, jeśli otrzymasz dwie z tych samych kart w pierwszej ofercie, możesz je rozdzielić i zagrać każdą rękę osobno. Jeśli otrzymasz inną kartę o tej samej wartości, możesz ją ponownie podzielić. Jeśli przekroczysz wartość 21 w dowolnym momencie rozdania, będziesz musiał odrzucić rękę.

Podstawowa strategia pontonu i tabela rąk

Z powodu brakujących dziesiątek i różnorodności bonusów ręcznych, strategia pontonu to zupełnie nowa gra w piłkę.

Jeśli grasz w Australian Pontoon, strategia jest oczywiście bardzo podobna do hiszpańskiej strategii 21, ale nadal istnieją pewne różnice. Oto nasza tabela strategii, jak zoptymalizować swoje szanse na wygraną w Pontoon. Kliknij obraz, aby powiększyć wykres.

Większość kasyn nie ma nic przeciwko, jeśli gracze używają wykresu podczas gry; w Internecie można oczywiście również z niego korzystać.

Jedyną rzeczą, którą wersja online dostosowała z australijskiej gry na żywo, są wyrażenia gry.

Różni się nieco od zwykłej terminologii blackjacka, ale nie będziesz miał problemu z dostosowaniem się do nowego żargonu. Zamiast "hit" mówisz "twist" i zamiast "stay" mówisz "stick". Przycisk "Double Down" został zastąpiony ikoną "Buy x2".

Możesz grać w Pontoon online w większości kasyn online. Powyżej znajduje się nasza toplista najlepszych kasyn, które możesz znaleźć oferując grę. Jeśli szukasz tego w lobby kasyna, znajdziesz je wśród stołów do blackjacka. Powodzenia przy stołach!

Pontoon to brytyjska wersja popularnej gry bankowej o międzynarodowej popularności Dwadzieścia jeden, być może teraz najbardziej znany w formie amerykańskiej wersji kasynowej Blackjack. Gra Pontoon i jej nazwa pochodzą od francuskiego Vingt-et-un (21). Odmiana strzelania pontonu sprawia, że ​​zakłady są bardziej interesujące dzięki zastosowaniu mechanizmu zakładów Shoot.

Pontoon może być odtwarzany przez dowolną liczbę graczy od dwóch do góry - działa dobrze z 5 do 8 graczami - przy użyciu standardowego pakietu 52 kart. W przypadku dużej liczby graczy powiedzmy 8 lub więcej, dwie 52 paczki mogą być mieszane razem. Gracze również potrzebują podaży pieniędzy lub żetonów na zakłady.

Karty mają wartości: ace są warte 1 lub 11 według wyboru posiadacza, królowie, królowe, walety i dziesiątki są warte dziesięć, a pozostałe karty są warte swojej wartości pipsa. Podstawowym celem każdego gracza jest stworzenie ręki, której całkowita wartość jest jak najbliższa 21, bez przekraczania 21.

Jeden gracz jest wyznaczony jako bankier. Bankier ma przewagę, więc pierwszy bankier jest wybierany losowo (ktokolwiek przecina najwyższą kartę). W każdym rozdaniu każdy z graczy stawia na lepszą rękę niż bankier.

  • Najlepsza ręka ze wszystkich to Ponton, który wynosi 21 punktów na dwie karty - może to być tylko as plus karta z obrazem lub dziesięć.
  • Dalej najlepiej po Pontonie jest Five Card Trick, który jest układem pięciu kart o wartości 21 lub mniejszej.
  • Ręka z trzema lub czterema kartami o wartości 21 punktów bije wszystko inne, z wyjątkiem Ponton lub Five Card Trick.
  • Ręce z 20 lub mniej punktami i mniej niż pięcioma kartami są uszeregowane według ich wartości punktowej - im bliżej 21, tym lepiej.
  • Ręce z więcej niż 21 punktami popiersie i są bezwartościowe.

Jeśli bankier i gracz mają równe ręce, bankier wygrywa.

Bankier rozdaje każdemu graczowi jedną kartę zakrytą, zaczynając od gracza po lewo rozdającego, przechodząc przez stół i kończąc na krupierze. Wszyscy gracze oprócz bankiera mogą spojrzeć na swoją kartę.

Teraz rozpoczynając ponownie od gracza do lewej dealera i idąc dookoła zgodnie z ruchem wskazówek zegara, gracze inni niż bankier umieszczają swoje początkowe zakłady przed nimi. Minimalne i maksymalne początkowe zakłady muszą zostać uzgodnione przed rozpoczęciem gry, a każdy gracz może postawić dowolną kwotę w ramach tych limitów, ale musi postawić co najmniej minimum.

Rozdający rozdaje teraz drugą kartę zakrytą każdemu graczowi, a wszyscy gracze patrzą na swoje dwie karty. Jeśli bankier ma ponton, jest natychmiast odsłonięty, a bankier zbiera podwójną kwotę postawioną od każdego z graczy.

Jeśli bankier nie ma pontonu, zaczynając od gracza do lewej dealera i kontynuując zgodnie z ruchem wskazówek zegara, każdy z graczy ma kolej, aby spróbować poprawić swoją rękę, jeśli chce, zdobywając dodatkowe karty. Kiedy nadejdzie twoja kolej, masz następujące możliwości:

Zadeklaruj ponton Jeśli twoje dwie karty są kartą asa i dziesięciopunktową, deklarujesz je, stawiając je na stole z dziesięciopunktową kartą zakrytą i asem na wierzchu. Podziel swoje karty Jeśli Twoje dwie karty mają równą rangę, możesz podzielić je na dwie ręce, umieszczając je odkryte na stole i umieszczając kolejny zakład równy początkowemu zakładowi. Bankier natychmiast rozdaje każdemu z twoich rąk kolejną kartę zakrytą, a następnie rozgrywa rozdania pojedynczo, jako oddzielne ręce z oddzielnymi stawkami. Jeśli którakolwiek z nowych kart jest równa dwóm pierwszym, możesz rozdzielić ponownie, tworząc trzy lub nawet (teoretycznie) cztery oddzielne ręce, każda z własną stawką. Zauważ, że nie możesz podzielić dwóch kart z dziesięcioma punktami, chyba że są w rzeczywistości równe - dwie królowe można podzielić, ale królowa i waleta nie mogą. Kup kartę Jeśli całkowita wartość twoich kart jest mniejsza niż 21, możesz powiedzieć "Kupię jeden". Musisz zwiększyć stawkę, dodając kwotę równą i nie większą niż dwukrotność początkowej stawki (na przykład, jeśli postawiłeś 6 początkowo, możesz dodać do niej dowolną kwotę od 6 do 12, co daje maksymalnie 18 w sumie ). Rozdający rozdaje ci następną kartę zakrytą. Jeśli twoja suma jest nadal mniejsza niż 21, możesz kupić czwartą kartę; tym razem możesz dodać do swojej stawki dowolną kwotę między początkową stawką a kwotą dodaną wcześniej. Tak więc, jeśli początkowy zakład wynosił 6, a kupiłeś trzecią kartę za 10, możesz kupić czwartą za dowolną kwotę od 6 do 10. Jeśli twoje cztery karty mają mniej niż 21, możesz kupić piątą kartę w ten sam sposób. Skręcać Jeśli całkowita wartość twoich kart jest mniejsza niż 21, możesz powiedzieć "Przekręć mnie". Twoja stawka nie ma wpływu, a rozdający rozdaje ci jedną kartę odkrytą do ręki. Jeśli twoja suma pozostanie poniżej 21, możesz poprosić o skręcenie czwartej karty, a następnie piątej, w ten sam sposób. Kij Jeśli całkowita wartość twoich kart wynosi co najmniej 15, możesz powiedzieć "stick9quot ;. Zostajesz z posiadanymi kartami, stawka pozostaje taka, jaka jest, i jest kolejna ręka do gry.

Jeśli w dowolnym momencie kupowanie lub skręcanie karty powoduje, że całkowita wartość Twojej ręki przekracza 21, jesteś popiersie; musisz natychmiast rzucić swoją rękę odkrytą, a bankier bierze stawkę i dodaje karty na dno paczki.

Możesz zacząć od kupienia jednej lub więcej kart i kontynuować przez skręcanie, ale gdy już poprosisz o skręcenie karty, nie możesz już kupować kart - każda kolejna karta, którą chcesz, może być skręcona.

Kiedy twoja ręka osiągnie pięć kart bez przekroczenia 21 punktów, masz Five Card Trick, a ty nie masz już więcej kart.

W dowolnym momencie, gdy twoja całkowita wartość rozdania wynosi co najmniej 15, a nie więcej niż 21, możesz wybrać, aby trzymać karty, trzymając swoje karty i stawki, a kolejka przechodzi do następnego rozdania.

Kiedy rozdzielisz rękę, zagrywasz obie ręce jedna po drugiej - po tym, jak utknąłeś lub odpadłeś z pierwszej ręki, zagrywasz drugą.

Kiedy wszyscy gracze oprócz bankiera mają swoje turnieje, dwie karty bankiera są odkryte. Karty innych graczy nie będą widoczne w tym momencie, chyba że mają podzielone, skręcone, zadeklarowane pontony lub znikają.

Bankier może dodać więcej kart do początkowych dwóch, rozdając je po kolei pojedynczo. W dowolnym momencie, gdy jest zadowolony z ręki, może to zrobić bankier zostać - tj. przestań rozdawać i graj kartami jako rozdawanymi. Możliwe wyniki to:

Dealer przegrywa Jeśli zostanie rozdana karta, która zajmuje rozdanie krupiera po 21, rozdający przegrywa i wypłaca kwotę równą stawce wszystkim graczom, którzy nie przeszli walki, płacąc podwójną stawkę każdemu rozdaniu, które stanowiło Ponton lub Five Card Trick. . Krupier pozostaje na 21 lub mniej, z czterema lub mniej kartami Krupier płaci kwotę równą stawce każdemu graczowi, który ma rękę o wyższej wartości niż rozdający i zbiera od tych, którzy mają równe lub mniejsze. Pontony i Five Card Tricks są wypłacane podwójnie. Na przykład dealer, który pozostaje na 18, powie "płacąc 1&9quot;. Wszyscy następnie eksponują swoje karty i ci, którzy mają 19 lub więcej wygranych, ci z Pontonami i Five Card Tricks wygrywają podwójnie, a reszta przegrywa. Dealer, który ukończy 21, będzie płacił tylko Five Card Tricks i Pontoons. Zauważ, że jeśli nie masz Pontonu lub Pięciu Sztuczek, nie ma znaczenia, czy masz 2, 3, czy 4 karty. 19 na dwóch kartach ma dokładnie taką samą wartość 19 na czterech kartach. Krupier wykonuje sztuczkę z pięcioma kartami Krupier płaci tylko Pontony. Każdy gracz z Pontonem otrzymuje podwójną stawkę od krupiera. Wszyscy inni (w tym każdy, kto miał Five Card Trick) tracą podwójnie swój udział do rozdającego.

Jeśli nikt nie ma pontonu, krupier dodaje wszystkie używane karty do dołu paczki i bez tasowania rozdaje nowe karty. Dzięki temu można poprawić swoje szanse, pamiętając, które karty są poza grą. Jeśli był Ponton, karty są tasowane i odcinane przed następną transakcją.

Jeśli gracz inny niż bankier osiągnie ponton bez rozszczepienia ręki, a bankier nie ma pontonu, wówczas ten gracz staje się nowym bankierem z następnej umowy. Jeśli jest dwóch lub więcej takich graczy, najbliższy po lewej stronie krupiera przejmuje bank.

Bank może również zmienić ręce po dowolnym rozdaniu, jeśli dotychczasowy bankier chce sprzedać bank innemu graczowi po obustronnie uzgodnionej cenie.

W stosunkowo prostej grze Pontoon ma zaskakująco wiele odmian. Oto wybór:

  • W niektórych grach można rozdzielać tylko asy, a nie inne pary kart.
  • W niektórych grach musisz mieć co najmniej 16 punktów (zamiast 15), aby się trzymać.
  • Niektóre gry, po tym, jak wszyscy inni dokonali początkowego zakładu, bankier patrzy na swoją pierwszą kartę i może podwoić zakłady. Jest to czasami wskazywane przez bankiera wystawiającego stawkę równą dwukrotności najwyższego z zakładów innych graczy. Efekt jest taki, że płatności końcowe są podwojone, ale to podwojenie nie ma wpływu na płatności dla Pontoon lub Five Card Trick - pozostają one dwukrotnie wyższe niż postawione, a nie cztery razy.
  • Wypłata za ponton jest różna - niektórzy zgadzają się zapłacić pojedynczą lub wyższą stawkę, zamiast podwoić ją. Niektóre gry, w które gracze są opłacani podwójnie, ale krupier zbiera tylko jedną stawkę za ponton.
  • Jeśli masz 4 karty o wartości 11 lub mniej, z pewnością wykonasz pięć kart. W tym przypadku gra, w której nie można kupić piątej karty, a jedynie skręcić.
  • W niektórych grach ręka trzech siódem przechowywanych przez gracza (nie bankiera) jest a Royal Pontoon, które bije wszystko i jest opłacane wysokie stawki.
  • Trochę gra, że ​​Ponton składający się z asa i obrazu bije ponton, który jest asem i dziesiątką. Niektóre gry, że A-10 w ogóle nie jest pontonem, ale zwykłym 21. Niektóre gry, które A-K lub A-Q są "natural9quot; ponton, który bije "plain9 część; ponton A-J lub A-10.
  • Wiele gier, które każdy gracz, którego dwie karty łącznie "hard9quot; 13 (nie A-2, który może być 3 lub 13) jest dozwolone "burn9quot; ich ręka. Te dwie karty są wyświetlane i odrzucane, a dwie nowe karty rozdawane. Zakład gracza pozostaje taki, jaki jest. W niektórych grach są to dwie karty, w których ciężko 14 (nie A-3) można spalić, a nie 13, więc z parą siódemek możesz spalić albo mieć nadzieję, że trzecia siódemka stworzy Ponton królewski. Możliwe jest spalenie po wypaleniu i spalenie każdej ręki po rozdarciu.

Poniższy opis opiera się na informacjach dostarczonych przez Jeffrey'a Burtona.

Shoot Pontoon to Pontoon zmodyfikowany przez włączenie mechanizmu zakładów Shoot oprócz normalnych zakładów. Oba pędy strzelania i strzelania były popularne w Wielkiej Brytanii w połowie lat pięćdziesiątych.

Na początku gry krupier tworzy kociaka, umieszczając dowolną kwotę pieniędzy między uzgodnionymi limitami minimalnymi i maksymalnymi.

Po tym jak wszyscy gracze obstawiają swoją pierwszą kartę, a następnie zaczynają od gracza po lewej stronie krupiera, każdy z nich ma turę, aby zrobić strzelać Zakład. Zakłady na strzelanie są trzymane oddzielnie od normalnych zakładów graczy i są umieszczane pomiędzy graczem a kotem. Nigdy nie jesteś zmuszony do zrobienia zakładu strzeleckiego, ale jeśli to zrobisz, może to być dowolna kwota, o ile wybierzesz, pod warunkiem, że suma wszystkich zakładów strzeleckich nie będzie większa niż w przypadku kociaka. Tak więc, jeśli pierwszy gracz strzela połowę kotka, drugi gracz może strzelać dowolną ilością do połowy kotka; jeśli pierwszy gracz zdecyduje się zastrzelić całego kociaka, pozostali gracze nie mogą na razie postawić żadnych zakładów strzeleckich.

Po postawieniu zakładów, krupier rozdaje każdemu drugą kartę zakrytą. Jeśli krupier ma ponton, wszystkie zakłady na strzelanki są dodawane do puli, a gracze płacą podwójną stawkę do krupiera. W przeciwnym razie każdy gracz ma takie same opcje jak w zwykłym pontonie, ale z dodatkowymi możliwościami zakładów:

Czwarta karta Kupno lub przekręcenie trzeci karta jest taka sama jak w normalnym pontonie - żadne dodatkowe zakłady nie są dozwolone. Jeśli gracz ma układ trzech kart o wartości poniżej 21 i chce poprosić o a czwarty kartę, albo przez skręcenie jej, albo (jeśli trzecia karta została kupiona) poprzez jej zakup, a następnie przed otrzymaniem karty gracz może postawić zakład strzelankowy. Tak jak poprzednio, ten zakład może być dowolną kwotą, która nie powoduje, że suma zakładów na strzelanie jest większa niż ta, która jest obecnie w kotku. Możesz postawić zakład strzelankowy przed otrzymaniem czwartej karty, nawet jeśli nie strzelałeś do poprzedniej okazji; odwrotnie, strzelanie przed drugą kartą nie zmusza cię do strzelenia przed czwartą kartą. Nie ma dalszej możliwości strzelania po zobaczeniu swojej czwartej karty, nawet jeśli zdecydujesz się na piąty. Rozsadzający w ułamku sekundy Kiedy gracz dzieli po zrobieniu zakładu strzeleckiego, zakład strzelankowy pozostaje na ręce zawierającej pierwszą kartę, a gracz ma możliwość umieszczenia nowego zakładu strzeleckiego (niekoniecznie o tej samej wartości) z drugiej strony, z zastrzeżeniem zwykłe ograniczenie, że suma wszystkich zakładów strzeleckich nie może być większa niż kici. Idąc na popiersie Jeśli rozdanie zostanie przerwane, zakład ten zostanie natychmiast dodany do kotka - zwiększając w ten sposób ilość, jaką mogą strzelić kolejne ręce.

Na koniec rozdania, po rozegraniu rozdania, wszystkie zaległe zakłady na strzelanki są rozliczane w tym samym czasie, co normalne zakłady pontonowe. Gracze, którzy mają lepszą rękę niż krupier, otrzymują kwotę równą ich zakładom strzeleckim od kociaka, a gracze, których ręce są równe lub gorsze od krupiera, mają dodane do kociaka swoje zakłady na strzelanie.

Przed każdym nowym rozdaniem rozdający ma możliwość dodania więcej pieniędzy do kotka, ale nie może niczego z niego wyciągnąć. Jeśli nie ma nic w kotku na koniec rozdania krupiera musi albo wystawić nowego kotka, albo zaoferować bank do sprzedaży licytantowi, który zaoferuje najwyższą cenę. Kiedy rozdanie przechodzi do nowego gracza, albo dlatego, że mieli Ponton, albo dlatego, że został sprzedany, stary sprzedawca odzyskuje wszystko, co pozostało w kotku, a nowy sprzedawca umieszcza nowego kotka.

Inne strony internetowe i oprogramowanie Pontoon

Zasady dotyczące pontonu są dostępne na stronie internetowej Card Game Heaven.

Przewodnik Pontoon w Pogg zawiera informacje na temat wersji Pontoon, jego strategii i miejsc do gry online.

Darmowy program Nickel Odeon Casino dla Windows zawiera darmową grę Pontoon, w którą można grać na komputerze.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 оценок, среднее: 5.00 из 5)
Loading...
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

92 − = 82

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

map